Atributii:
- realizează documentaţiile de atribuire şi susţine procedurile de achiziţie publică, pentru produse, servicii şi lucrări, în interesul instituţiei
- întocmeşte programul anual al achiziţiilor publice în colaborare cu celelalte compartimente ale direcţiei;
- întocmeşte formalităţile şi documentaţia necesară diferitelor etape ale achiziţiilor publice;
- informează Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice;
- întocmeşte nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor de investiţii, documentaţiile tehnico-economice ale obiectivului de investiţii;
- colaborează cu compartimentul juridic la încheierea contractelor de achiziţie publică cu ofertanţii câştigători, ţinând cont de prevederile legale valabile şi urmăreşte executarea contractelor respective;
- asigură evidenţa imobilelor aflate în proprietatea/administrarea direcţiei prin întocmirea unui dosar separat pentru fiecare imobil care conţine documentele doveditoare ale acestuia;
- întocmeşte documentaţiile necesare autorizării executării lucrărilor de construcţii conform legislaţiei în vigoare;
- asigură încheierea contractelor de energie electrică, apă, abonamente, telefon, alte prestări de servicii necesare bunei funcţionări a activităţii instituţiei;
- elaborarează documentaţia de atribuire pentru contractarea serviciilor şi ţine legătura permanentă cu furnizorii, prestatorii de servicii şi cu executanţii.
- asigură aprovizionarea, recepţionarea şi gestionarea materialelor consumabile, mijloace fixe şi a obiectelor de inventar pentru aparatul propriu al Direcţiei;
- întocmeşte documentele privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a bunurilor
- asigură aplicarea normelor de prevenire şi stingere a incendiilor în incinta institutiei şi centrelor aflate în subordine;
- răspunde de aplicarea prevederilor legale referitoare la confecţionarea, folosirea şi evidenţa ştampilelor, sigiliilor, etc.;
- răspunde de buna executare a lucrărilor de reparaţii şi întreţinere, de utilizarea raţională, de evidenţa imobilelor din patrimoniu, a instalaţiilor aferente şi a celorlalte mijloace fixe şi obiecte de inventar aflate în proprietatea şi/sau folosinţa instituţiei;
- participă la efectuarea inventarierii periodice a mijloacelor fixe din dotare, declasarea şi clasarea lor;
- răspunde de aprovizionarea materială pentru o buna funcţionare a tuturor compartimentelor din cadrul instituţiei;
- organizarea controlului intern asupra activităţii de acchizitii publice, logistica şi PSI, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
- asigură efectuarea instruirii şi informării personalului în probleme de PM, PSI;
- participă la comunicarea şi cercetarea evenimentelor, înregistrarea şi evidenţa accidentelor de muncă şi a incidentelor periculoase, semnalarea, cercetarea, declararea şi raportarea bolilor profesionale;
- întocmeste Registrul unic de evidenţă a accidentaţilor în muncă; Registrul unic de evidenţă a incidentelor periculoase; Registrul unic de evidenţă a accidentelor uşoare; Registrul unic de evidenţă a accidentaţilor în muncă ce au ca urmare incapacitate de muncă mai mare de 3 zile de lucru.
- controlează continuu modul de respectare / aplicare a normelor de securitate şi sănătate în muncă.
- propune sancţiuni şi stimulente pentru lucrători, pe criteriul îndeplinirii obligaţiilor şi atribuţiilor în domeniul securităţii şi sănătatii în muncă;
- identifică echipamentele individuale de protecţie necesare şi intocmeşte necesarul de dotare a lucrătorilor cu echipament individual de protecţie;
- întocmeşte planul de intervenţie în vederea Prevenirii şi Stingerii Incendiilor pentru toate punctele de lucru din cadrul instituţiei.
- coordonează activităţile de intervenţie şi evacuare în situaţii de pericol iminent, dezastre, situaţii de accident şi efectuează primele cercetări privind cauzele şi împrejurările producerii acestora.
- alertează factorii de intervenţie, oferind informaţiile necesare într-un mod clar, precis şi la obiect.
- analizează frecvenţa accidentelor de muncă şi a îmbolnăvirilor profesionale şi întocmeşte documente de raportare;
- întocmeşte întreaga documentaţie cu privire la obţinerea avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor de mediu, precum şi a documentaţiei de mediu necesare obţinerii formelor de punere în practică a diferitelor activităţi ale instituţiei.